31 Aralık 2014 Çarşamba

Kardan Adamdan Yeniyıl Kahvaltısı




Bugün ne güzel bir gün değilmi 2014 'ün son günü bir kaç saat sonra 2015'e merhaba diyeceğiz Allahın izniyle tabi. Bende bugünün hatırına özel olsun diye sevgili Sevtap Aycı Uçarın bloğundan esinlendim ve bizim bızdıklara bu sabah kardan adamlı kahvaltı tabağı yaptım. Deymeyin keyiflerine. Kafasını bacaklarını hapır hupur yediler :)


Yapımıda çok kolay. Evdeki tost ekmeği tarzı ekmeklerinizden biri büyük biri küçük daireler dilimleyin. Ben üstlerine labne peyniri sürdüm. Havuçun küçük bir parçası ile burun birazı ile atkısını yaptım. Zeytinlerden gözler ve düğmeler, çörek otundan ağız, domatesten şapka, patates kızartması yada yeşil biberden kaollar ve salatalıktan süpürge yaptım.


                                                       Biz keyifle yedik.Size de öneririm :)



Sevtap Aycı Uçar

10marifet ve Hobium'un Ödüllü Yılbaşı Yarışması

Merhaba arkadaşlar bu sene de her zamanki gibi yeni yıl yarışması geleneğini devam ettiren 10marifet.org Hobium mağazası ile ödüllerini dağıtacak.
Tek yapmanız gereken yeni yıl ile ilgili yaptığınız bir çalışmayı 10marifet.org' a göndermek. Hepinizin merak ettiği soru '' ne mi kazanacaksınız?''
Ödüller: 3.ye 150, 2.ye 200, 1.ye 250 TL değerinde hobi malzeme paketi. 
Teknik ve malzeme serbest
                                  Katılım süresi: 5 Ocak 2015, Pazartesi, gece yarısına kadar
                            Yarışma hakkında daha fazla detay için 10marifet sayfasını ziyaret edebilirisiniz.Yarışma katılım şartları için tıklayınız

11 Aralık 2014 Perşembe

Taburenin Sevimli Kuzuya Dönüşümü




Böyle güzel yaratıcı geri dönüşümler beni acayip heyecanlandırıyor. Ve tam olarak saat gecenin 2'si ve ben bu ikea taburesinin çocuk odaları için harika olacak bu sevimli kuzuya dönüşümünün bir postunu yayınlamadan uykuya dalamazdım sanırım.

Gerekli Malzemeler
  • 1 adet İKEA taburesi
  • Gri renk IKEA sandalye yastık kılıfı (tabiki biz istediğimiz kumaşı kullanabiliriz)
  • Yastık içi dolgu elyaf
  • Siyah gazlı kalem ve siyah sprey boya
  • 4 adet güçlü mıknatıs
  • Silikon tabancası
  • 1 adet köpükten baş
  • Kuyruk için yünden beyaz ponpon
  • 2 adet siyah düğme
  • 2 adet çift taraflı yapışkan

28 Kasım 2014 Cuma

Rengarenk Ponpon Kitap Ayıraçları

 
Kış geldi çattı. Sizin oraları bilmem ama buralarda daha kar görünmese de soğuk artık iyice kendini hissettirmeye başladı. Eee böyle olunca hamarat hanımların birçoğunun evinde yünler ve şişler dışarı çıkmaya başlamıştır.
Mesela bizim evde artık bir gelenek haline geldi. Bildiğim bir iki model var (maalesef annem yün örgüden anlamaz öğreten gösteren yok kendi yağımla kavruldum şimdiye kadar). O iki modelle kendi keyfime göre rengarenk kendi berelerimi yaparım. Ablişkoma hediye ederim. Diğer bir geleneğim ise eşime makine örgüsünü aratmayan üstelik daha sıcak tutan atkılarını yapıp sürpriz yapmak. Tabi artık geleneğe dönüştüğü için pek bir süprizi kalmadı ama olsun.
Madem kış gelmiş yünler dışarı çıkmış artık eski yünlerimizi değerlendirme vakti gelmiştir.
Beni takip edenler çok iyi bilirler nasıl kitap kurdu olduğumu ve benim için en iyi hediye olduğunu. Sevgililer günü hediyeleri ile ilgili bu yazımda anlatmıştım.Size Özel Sevgililer günü kitap koleksiyonu.
Şu soğuk günlerde sıcacık evinizde kanepenize oturup sıcak çikolatanızı yanınıza alıp zevkle kitap okumak gibisi yoktur benim için. (Tabi bu sırada her zaman duamı ederim karnım tok sırtım pek Allahım dışarıdakilere yardım et diye aslında bunu yapması gerekenler biziz biraz olsun merhamet ve vicdanı olan bizler)
En iyi hediye olan kitabın yanına da bu kış ayında birbirinden renkli bu yünden eğlenceli ponpon kitap ayraçları güzel olmaz mı? Bence çok güzel olur. Yaklaşan yeniyıl için arkadaşınıza dostunuza güzel bir hediyede olur hem kitabı hem de ayıracı paylaşırsanız tadına doyum olmaz derim ben :)
 
Neyse fazla gevezeliğe gerek yok çoğumuz ponpon yapmayı biliyoruzdur. Yinede bir kaç resim ekliyorum merak etmeyin. Nede olsa her yiğidin farklı bir yoğurt yemesi vardır değilmi.
 

 




Fikir basit, masraf yok, görüntü çok şeker ve herkesin uygulayabileceği bir şey fazla söze gerek yok . Kalın sağlıcakla dostlar ne diyelim.





Kaynak:http://www.designmom.com/2012/10/the-perfect-gift-yarn-ball-bookmark/
 

14 Kasım 2014 Cuma

Raptiye Detaylı Kumaş Kaplama Yemek Odası Sehpası


Merhabalar yine ben geldim.
Bu seferki kendin yap projesi oldukça basit bir o kadar da masrafsız aslında. Bu geri dönüşüm projesinin sahibi bayan evini satın aldığı zaman aşağıdaki  resimdeki çalışma masasını bodrumda bulmuşlar. En güzel mobilya bedava mobilyadır mantığına sahip proje sahibimiz her ne kadar görünüşü içler acısı halde de olsa bu iskeleti son derece sağlam sehpayı hayata döndürmeye karar vermiş.


Proje için gerekli olan tek şey kendi keyfinize uygun kumaş ve istediğiniz renkteki raptiyeler. Bu raptiyeleri ayrı ayrı çivilemek istemeyenler için zamandan tasarruf yapmanızı sağlayan zincir şeklinde raptiyeler satılıyor işiniz böyle hem daha kolay hem de daha muntazam olacaktır.



3 Kasım 2014 Pazartesi

Kendi Boy Tablomuzu Yaptık

 
Merhabalar aslında biz bunu yaklaşık 1.5 sene önce yaptık, daha kayda değer bir şey yapıp yayınlamaktı amacım ama hala yapamadığım için bu iğreti boy tablosuyla idare edeceksiniz artık.

 
Bu boy tablosu yapımı hem sizin çocuğunuzun boy gelişimini görmek açısından güzel hem de çocuğu beslenmeye teşvik edici bir aktivite oldu. Aslında derecelendirmeyi muntazam bilgisayar yazısıyla yapmak isterdim ama elle çizmek zorunda kaldım çünkü birebir Edizle yaptık. Duvara astıktan sonrada çıkartmalarımızı kendi keyfimize göre yapıştırdık. Sonrada boyumuzu ölçtük. Ooh deymeyin keyfimize :)


Bu arada yaklaşık 156.000 sayfa görüntülemesine gelmişiz siteyi takip eden herkese çok teşekkürler .....

31 Ekim 2014 Cuma

Kazağın Moda Mini Eteğe Dönüşümü




Herkese merhabalar;

Tamda kışa girerken size süper bir giyim projesi buldum. Yukarıdaki bu sevimli kırmızı kazağın sahibi ne yazık ki deneyimsizliği yüzünden 60 derecede yıkama gafletinde bulunmuş sonuç yukarıdaki gibi çekmiş bir kazak olmuş tabi ki.

Ve kullanılamaz durumdaki bu kazağı nasıl değerlendirebilirim diye düşününce bence eskisinden daha güzel olan bu mini etek çıkmış ortaya.

İşte ihtiyacınız olan materyaller...

9 Ekim 2014 Perşembe

Dalda Asılı Yarasacıklar

 
Sonbahar geldi heryerde ağaçlardan dökülen rengarenk yapraklar var. Son zamanlardaki çocuklarla en güzel eğlencemiz ise okula gidip gelirken (evet bu arada Ediz anasınıfına başladı ) yerde dökülen yaprakları çiçek niyetine annelerine toplayıp vermek :) Ağaçtan dökülen yaprakları takip edip en önce kim yakalayacak oyununu oynuyoruz. Bazen bir bankın üstüne yaprak yığını yapıyoruz ve üçümüz yaprakları havaya atıp üstümüze dökülmelerini izliyoruz. En son olarak dağınıklığımızı toplayıp üçer beşer yaprakları çöpe atıyoruz. Kısacası sonbaharın keyfini yeterince çıkarmaya çalışıyoruz.
 

Eee materyal bolluğu yaşanılırken topladığımız bu yaprak ve her zamanki gibi tuvalet kağıdı rulolarını kullanarak bu sevimli yarasaları yapabiliriz değil mi? Belki bu bazılarımız için sevimsiz olan bu hayvanları çocuklarımıza sempatik göstermemize yarabilir .

21 Eylül 2014 Pazar

Palladium AVM – Balondan Masal Diyarı



Haftasonu çocuklarla ne mi yapsak diyorsunuz. İşte İstanbul'da yaşayanlar için bir öneri.

On Binlerce Balondan Yapılan Dev “Alice Harikalar Diyarı” Palladium AVM Ataşehir’de, masal dünyasının kapılarını ziyaretçilerine açıyor. Dünyada ilk kez; balon katlama tekniği kullanılarak, dünyaca ünlü Airigami ekibi tarafından yapılan Alice Harikalar Diyarı’nda on binlerce balon bir araya gelerek, Alice’in masalsı dünyasını oluşturdu. Dev ağaçlardan mantarlara, bulutlardan böceklere kadar masalın önemli karakterlerinin bir araya geldiği çalışmada, başta çocuklar olmak üzere tüm ziyaretçiler benzersiz bir deneyim yaşayacak. Bu masalsı diyar farklı aktivite ve yarışmalarla da renklenecek. Atölye çalışmalarında çocuklar, airfolding sanatçılarından balon kullanarak eğlenceli nesneler yapmayı öğrenecek. Ayrıca etkinlik süresince devam edecek yarışmada da diyarın kuruluşunda toplam kaç balon kullanıldığını en yakın tahmin edenler sürpriz armağanlar kazanacak. Balonların patlatılmasıyla sonlanacak etkinlikte de ziyaretçiler, balonları patlattıkça hediyeler kazanacak.
Masalseverler için Alice’in macera dolu dünyasının kapıları 13-21 Eylül tarihleri arasında, Palladium Ataşehir’de açık olacak. Yaş bilgisi için lütfen iletişime geçiniz.
Mekan: Palladium AVM
 


 

17 Eylül 2014 Çarşamba

Boya ile Mutfak Seramiği Yapma


                      Herkese tekrar merhabalar. Malum benim mutfak yenileme çalışmamı duymayan kalmadı artık. Bu mutfak seramiği projesi de yapmak istediklerim arasındaydı fakat bir türlü fırsat bulup yapamadım. Bu kendinyap projesi yaklaşık 2 senedir raflarımda yapılmayı bekliyor. Kendim yapıp fotoğraflarını yayınlamak istiyordum fakat ben tembel davranmakta devam ettiğim için bu harika projeyi görüp te yapmak isteyenlerin önüne daha fazla geçmeyim  deyip ayrıntılarıyla projeyi anlatmaya karar verdim. Kim bilir belki sizin yaptıklarınızın fotoğraflarını yollarsınız bana bende o şevkle başlarım bu projeye :)

8 Eylül 2014 Pazartesi

Plastik Süt Şişelerinden Bowling Oynamaca

 
Merhabalar bu aktivitemiz aslında benim söylememe gerek kalmasa da çoğumuz evinde aslında yapmakta olduğumuz yada kolaylıkla yapabileceğimiz bir aktivite.
Üstelik hem kolay hem de eğlenceli.

 
Hergün aldığımız bu günlük süt şişelerini niye işlevsel bir hale getirmeyelim değil mi? Üstelik dizaynları bakımından bowling kukalarına çok benziyorlar. Bu bakımdan oldukça gerçekçi görünüyorlar. Ben oyuna başlamadan boş şişelerin çok kolay devrileceğini düşünüp içlerine çeyreğini dolduracak kadar su koymuştum fakat her ne kadar az koymuş olsam da kukalar çok kolay yıkılmadılar. Bu yüzden içlerindeki suyu boşaltıp yeniden denedik. Böyle daha başarılı olduğunu söyleyebilirim.

 
Bu oyunun çocuğa kazandırdıkları mı? Benim deneyimlerime göre kukaları dizmek için belli bir şeklin olduğunu öğrenmeleri ve bu düzen itibarıyla kukaları yerleştirebilmek.
Bizim için en iyisi de 2 çocuk bir anne olarak oyunu oynarken sıramızın gelmesini beklememiz gerektiği ve her defasında kukaları devirmemizde iki hakkımızın olduğunu bilinci yaratılmasıyla 1 ve 2 sayılarının da bir nevi pekiştirilmesinde yardımcı olması. Topu uzak bir noktadan hedefe isabetlemeye çalışıp sonrada el birliği ile yıkılan kukaları eski haline getirebilme yardım severliğini hiç saymıyorum bile. Kış aylarında oynadığımız bir oyundu zaman zaman Ediz hadi anne bowling oynayalım der ve koşa koşa kukalarını dizip oynamaya başlar. Bir süreden sonra eğil kalk yapa yapa yorulsanız da çocuğunuz hiç yorulmuyor buna hazırlıklı olarak oynamaya başlayın derim ben :)

17 Ağustos 2014 Pazar

Eski İKEA Mutfak Dolabının Yeni Büfeye dönüşümü


Bu haftanın kendin yap ev projesi için bu güzel büfeyi anlatmayı düşündüm. Bu vintage görünümlü büfenin aslında İKEA' nın mutfak dolaplarının olduğuna kim inanır ki?

Evet, evet  bu vintage tarzı büfenin daha önce var olan eski İKEA mutfak dolaplarından yapıldığına bu resme bakarken bile zorlanabilirsiniz.


3 Ağustos 2014 Pazar

Plastik kapların üzerindeki numaraların anlamı


     Birçoğu kanserojen etkiye sahip gıda kapları, su şişeleri, streç filmler ve çocukların kullandığı biberonlar genellikle plastik malzemeden yapılıyor. Gıda ile temas ettikleri için belli standartlarda üretilmesi gereken kaplar, denetim eksikliği ve merdivenaltı üretim sebebiyle sağlığı tehdit ediyor.

Plastik kapların altında geri dönüşüm işareti içerisinde yazan rakamlar, söz konusu ürünün hangi maddeden yapıldığını gösteriyor. Piyasada yaygın olarak görülen plastikler 1-7 arası sınıf plastiklerden üretiliyor. 3. ve 7. sınıf plastikler sağlığa zararlı olduğu için gıda ile temas eden kaplarda kullanılmaması gerekiyor. Ancak yoğurt kaplarından çikolata kapları üzerindeki folyolara, plastik bardaklardan biberonlara kadar gıda ile temas eden birçok üründe maalesef bu plastikler kullanılıyor. Ayrıca plastik kapların seri üretim sebebiyle denetlenmeden piyasaya sürülmesi, üreticilerin kaplarda sterilizasyon yapmaması, kapların üretim, taşınma ve pazarlama süresince güneş ışınlarına maruz kalması ve hijyen kurallarına uyulmaması da sağlık açısından sakınca oluşturuyor.

Şimdi gelelim sorumlu birer ebeveyn olarak bu şekillerin ve numaraların ne anlama geldiğine.

 
Bundan sonra bu şekillerin ne anlama geldiğini hatırlayıp buna dikkat edip alışveriş yapmak ta bizim seçimimiz. Lütfen bu konularda duyarlı olalım. Küçük yaşlardan itibaren kullanarak bu maddelerin sevdiğimiz miniklerimizin bedenlerinde birikip sonra istemediğimiz sonuçlar doğurmasını engelleyelim.
 
Kaynak:http://www.zaman.com.tr/aile-saglik_plastik-kaplarda-bu-rakamlara-dikkat_2036864.html

2 Ağustos 2014 Cumartesi

2014 Ağustos Ayı Takvimi


Herkese merhabalar,

Bir süredir onca koşuşturmacanın ardından her ay yayınladığım 2014 takvimini bir kaç aydır ihmal edip yayınlamadığımı fark ettim. Bu güzel yaz ayında, sizde planlarınızı çalışma odanıza, buzdolabınıza, çocuğunuzun odasına asabileceğiniz bu takvim üstünde yapmak istemez misiniz? Valla ben yapmaya başladım bile :) Bol eğlenceli güzel günler......

Not: Resmin üstüne basarak boyutları büyütebilirsiniz.









Kaynak:imom

22 Temmuz 2014 Salı

Duvar Kağıdı ile Şifonyer Yenileme



Herkese merhaba. İşte size yine bir dahiyane geri dönüşüm yada yenileme çalışması. Sizlere genelde yeni ufuklar açabilmek için  evinizde de uygulayabileceğiniz birbirinden farklı projeler sunmak istiyorum. İşte bu güzelim şifonyer yenileme çalışması da son derece farklı olmuş.

Herzamanki gibi elimizde eski bir mobilyamız var. Çekmecelerin içleri bile çocuklar tarafından yeşile boyandığı için oldukça yıpranmış.



14 Temmuz 2014 Pazartesi

Aras Bebeğin Safari Temalı 1 Yaş Doğum Günü Süslemeleri

 
Tatil bitti Printmagicparty çalışmaya devam ediyor. Sevimli Aras'ın (maşallah diyelim :)) annesi Günseli hanımın istekleri yönünde hazırladığımız safari temalı 1 yaş doğum günü süsleri.

 
Masaüstü safari temalı görsel süsleri ve Aras bebek maskeleri

 
Sevimli safari hayvanları ile birbirinden renkli popcorn kutuları


 
Parti şapkaları ve büyük masaüstü ARAS yazısı.

9 Temmuz 2014 Çarşamba

Şimşek Mcqueen Şekiller ve Renk Kitabı

 

Erkek çocukların pek meraklı olduğu arabalar çizgi filminin renk ve şekil kitaplarını çıkartmıştık geçen sene. Ben Türkçeye çevirmiştim o zaman ama şimdi yaptığım dosyayı bulamıyorum. Bu yüzden orjinal linki paylaşıyorum sizlerle. Ediz kitabı gördüğünde o kadar sevinmişti ki anlatamam size. Şu anda zaten bütün şekilleri biliyor ve çiziyor renklerle hala sorunumuz var ama çoğunu hallettik.
Sizde miniğinize küçük bir sürpriz yapın bence, siz ne dersiniz?


 
İşte arabalar okul öncesi için kitapçık linkleri
 
Arabalar şekiller
 
Arabalar Renkler
 

1 Temmuz 2014 Salı

Marshall Visualizer ile Tüm Renkler Bir Tıkla Evinizde

Yaz geldi hala badanasını boyasını yapmayan, rengine bir türlü karar veremeyenler mutlaka vardır. Zaten en büyük problem de evin rengini seçmektir. Acaba bu renk duvarımda nasıl duracak peki ya mobilyalarımla uyumlu olacak mı, ya beğenmeyip pişman olursam gibi düşüncelerden sizi kurtaracak güzel bir program önermek istiyorum; Marshall Visualizer
Bu programda bizim için her şey düşünülmüş, kullanımı da çok basit. Renk kartelasından istediğimiz rengi seçip duvarımızda nasıl duracağını görebiliyoruz. Çeşitli renkleri deneyerek hafızaya kaydedebiliyoruz. Daha sonra kaydettiğimiz görseller arasından gözümüze ve gönlümüze hitap eden rengi seçebiliyoruz. Ya da çok kararsız kaldıysak ailemizin ve arkadaşlarımızın düşünceleri bizim için önemliyse onlarla da paylaşabiliyoruz.
Yukarıdaki renklendirmeler benim çalışmalarım. Fikir vermesi açısından mükemmel düşünülmüş bir program ben çok sevdim. Sanırım her odam için ayrı ayrı renk kombinleri yapacağım. Tereddüt etmemek, acaba bu renk nasıl duracak diye kırk defa düşünmemek ve boyadıktan sonra pişman olmak istemiyorsanız bu programı kullanmalısınız. 
Programı akıllı telefonunuza yada tabletinize ücretsiz olarak Android için buradan, Apple için ise buradan indirerek yüklemeyi yapabilir ve hemen çeşitli renk kombinleri deneyerek odanızı renklendirebilirsiniz. Binlerce renk arasından seçim yapıp kombin hazırlaya bileğiniz gibi pratik ipuçları ve en yakın Marshall bayisinin adresini de öğrenebilirsiniz.
Çok anlattın ama ben yine de anlamadım diyenler mutlaka vardır onlar da aşağıdaki videoyu seyrederek fikir sahibi olabilirler.

Nasıl, gerçekten çok kolay ve bizim seçimimizi kolaylaştıran çok güzel bir uygulama değil mi?
O zaman ne diyoruz;
Marshall ile hayatına renk kat...
Evin renklensin, neşen yerine gelsin...
İçerik: birilerianlatsin.blogspot.com.tr
Bir boomads advertorial içeriğidir.