Taburenin Sevimli Kuzuya Dönüşümü




Böyle güzel yaratıcı geri dönüşümler beni acayip heyecanlandırıyor. Ve tam olarak saat gecenin 2'si ve ben bu ikea taburesinin çocuk odaları için harika olacak bu sevimli kuzuya dönüşümünün bir postunu yayınlamadan uykuya dalamazdım sanırım.

Gerekli Malzemeler
  • 1 adet İKEA taburesi
  • Gri renk IKEA sandalye yastık kılıfı (tabiki biz istediğimiz kumaşı kullanabiliriz)
  • Yastık içi dolgu elyaf
  • Siyah gazlı kalem ve siyah sprey boya
  • 4 adet güçlü mıknatıs
  • Silikon tabancası
  • 1 adet köpükten baş
  • Kuyruk için yünden beyaz ponpon
  • 2 adet siyah düğme
  • 2 adet çift taraflı yapışkan



Gri sandalye kılıfının bir ucunun dikişlerini birkaç santim dikkatli bir şekilde söküp biraz daha oturum için yumuşak olması için elyaf dolgusu ile dolduruyoruz.


Bu kısımda dikişleri kapatmadan ön ve arka kısımlarda kuzunu baş ve kuyruk kısmının kılıfa takılıp ayrılabilmesi için kılıfların iç kısmına 2 adet mıknatısı silikon tabancası ile yapıştırıyoruz ve dikişleri kapatıyoruz.


 Baş kısmının tabureye gelecek kısmına mıknatısı yapıştırıyoruz. Fakat yapıştırırken mıknatısın doğru yönünü yapıştırdığınıza emin olun yoksa yastık kılıfındaki mıknatıs çekmekten çok itmeye yarar hatırlatmakta fayda var :)


 Bu arada sevimli kuzunun baş kısmı aslında hobi malzemeleri satan bir yerde yumurta olarak satılıyormuş fakat bu köpük yumurta tasarladıkları kuzu için mükemmel boyutlarda olunca hemen kullanmışlar. Köpüğün etrafını beyaz bir kumaşla kaplamışlar.


Evet yavaş yavaş minik kuzumuz ortaya çıkıyor nasıl mı? O minik düğme gözlerini ve keçe kulaklarını yapıştırarak. Ağız burunda çizelim...


En sevimli kısmı ise beyaz yünden hazırladığınız bir ponponu kuyruk kısmı olarak kullanmak. Kuyruk kısmına da mıknatısını takıp yapıştırıyoruz. Böylelikle istediğiniz zaman kafa ve kuyruk kısmını takıp çıkarabileceğiniz akıllıca tasarlanan bir çocuk taburesine sahip oluyorsunuz :)



En son olarak kılıfın kaygan tabure zemininden düşmemesi için tabureye çift taraflı bantlar yapıştırılmış. Bence bu aşamada cırt cırtta kullanılabilir diye düşünüyorum yada şu mıknatıs olayında :)


Bu arada daha gerçekçi görünüm için taburenin ayak kısımlarını siyah sprey boya ile boyayarak kuzumuzun ayak kısmını da tamamlamış olduk.

Ben bu fikri çok beğendim sizin de çocuk odanız bu tasarım için uygunsa ona güzel bir sürpriz yapabilirisiniz.

Eh artık görevimi tamamladım gönül rahatlığıyla uyumaya gidebilirim. Herkese iyi geceler, tatlı rüyalar :)






Kaynak:http://www.designlovesdetail.com/2014/06/25/ikea-stool-diy-little-lamb/

Yorumlar

Popüler Yayınlar