Buzdan Yelkenli İle Renk Elde Etme




Buzdan yelkenliler yazın çocuklar ile yapılabilecek en zevkli aktivitelerden biri. Bu aktiviteye biraz renk eğitimi katmak daha da öğretici oluyor.
                                     

Ana renklerin karışımı ile ara renkler elde edeceğiz. Bu yüzden dilediğim ana renklerde içi su dolu plastik bardaklar kullandım. Bu tarz plastik bardak kullandım çünkü dondurucudan çıktıktan sonra makasla kesip hemen atabilirim.


Yelkenlinin direği olarak ben dondurma çubuğu kullandım. Dik durması için yanına bir kaşık koydum ve derin dondurucuya kaldırdım.


Yelkenliler için hangi renk buz kullandıysam o renklerden fon kartonlardan kestim.




Sular donduktan sonra gemi gövdelerini plastik bardaktan çıkartıp yelkenlerini çubuklara yapıştırdım. İçine biraz su doldurduğum bir kaba oynamaları için yelkenlileri bıraktık.


Zamanla eriyip renklerini salan buzların sayesinde mavi ve sarı rengin karışımından yeşil renk elde edeceğimizi görmüş olduk. 


Bu aktivite 3 yaş üstü çocuklar için muhakeme yeteneği, bağımsızlık, detaya özen ve bekleme aşamalarında da sabır gelişimini kazandıracak.
İyi eğlenceler....


https://www.facebook.com/printmagicparty/
printmagicparty@gmail.com
Takip:https://www.instagram.com/ebrusn/


Yorumlar

Popüler Yayınlar