Bizim ailede balkon çok önemlidir. Bizde yazın geldiği ve bittiği balkonun açık yada kapalı olmasından anlaşılabilir. Küçüklüğümde kocaman bir balkonumuz vardı neredeyse orada yatıp kalkardık o derece. Mahallemizde o senelerde camekanla kapatılmış balkon neredeyse yoktu sadece bizde vardı. Sürgülü camlarıyla ister aç ister kapat ister perde ört çok çok severdim balkon keyfini. Ergenliğe girerken de kumsaldaymış gibi walkmen'i kulağıma takar yere yatıp güneşlenirdim. Balkonun salonumuza bakan bir iç camı daha vardı. Sabah kahvaltıları ve akşam yemekleri o açılabilen iç camın sayesinde televizyon seyrederek geçerdi. 

Ne hikmettir ki büyüyüp evlenip daha sonra satın aldığımız evimizde de aynen böyle bir iç camı olan balkonumuz oldu. Genelde iki üç senede bir balkonun konseptini değiştirmeyi severim.

 Bu sene de  marine etkileri taşıyan bir balkon yaptım. Beyaz ve mavilerin hakim olduğu dekoruma biraz bahar ve yeşil bir dokunuş eklemenin  güzel olacağını düşündüm. Şu ingiliz bahçelerinde gördüğüm bir küre etrafında büyümesine izin verilen sarmaşık saksılarını çok severim. 


Ben de buna benzer ne yapabilirim diye düşünmeye başladım ve şu çok meşhur kağıt çiçekli kapı süsü projem gibi (tıklayınız)bir şey yapmaya karar verdim.



Birbirinden farklı küçük sarmaşık yaprağı kalıplarını kullanarak elimde eski projelerden arta kalmış değişik tonlardaki yeşil fon kartonlarını kullandım.Yaprak kalıbın etrafından kalemle geçip yaprağı çizip sonra küçük bir makasla kestim. Bu arada siz düzgün A4 fon kartonunuzu aşağıda vereceğim linkten kalıbı yazdırarak  hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Eh o da mı yok elinizde o zaman bir A4 kağıdına sulu boyadaki yeşil renkler ile karalamalar yapın ve sonra kurumaya bırakın. Hem bu daha doğal bir görünüm yaratacaktır.


Aşağıdaki gibi yapabildiğiniz kadar yaprak kesin.


Daha sonra doğal yaprak görünümü yaratması için  yaprakları aşağıdaki gibi kıvırdım. Eh biraz sabır gerek bu işlemler için.


Daha sonra tüm bu yaprak yığınını yapıştırmam gereken bir yuvarlak obje bulmam gerekiyordu. Genelde bu işler için yuvarlak köpükler kullanılır ama ben yine orjinal bir şey denedim.



Evet bu malum nesneyi kullandım. Hepimiz ne olduğunu biliyoruz söylememe gerek yok sanırım :) Kırıldığı için kullanmıyordum.


Yaprakları silikon tabancası ile gelişigüzel yapıştırdım. Bu işlem bittikten sonra sap kısmı için oğlum Emir'in her çayır bahçe tarzı yerlere gittiğimiz zaman bulduğu sopa gibi dal parçaları eve getirme huyu vardır o sopaları kullandım. Sopayı topa sabitlemek için yatay bir yüzeyde bol bol silikon kullandım.


Sap kısmı kuruduktan sonra çiçeği saksıya dik bir biçimde sabitlemek gerekiyor. Bunun için önce saksının hacminde büyük bir sünger parçasını sopanın etrafına sardım. Fakat top kısmı ağır geldiği için dik durmayıp düştü. Nasıl dik biçimde sabitlerim diye düşünürken aklıma çocukların oyun hamurları geldi. Büyük bir parça oyun hamurunu yuvarlayıp boş saksının ortasına koydum. Daha sonra sap kısmını buraya daldırdım böylece artık dik duruyordu. Daha sonra içine tekrar süngeri sardım. Süngerin görünmemesi içinde arta kalan karton kağıtlarını küçük küçük parçaladım. Bu karton parçalarıyla birlikte sap kısmında kullandığım ağaç parçasının kabuklarını soyup karıştırıp toprak dokusu elde etmeye çalıştım.

İşte ortaya çıkan sonuç. Nasıl olmuş?
 Yaprak kalıbı için sayfanın altındaki linke tıklayın.





https://www.facebook.com/printmagicparty/
printmagicparty@gmail.com
Takip:https://www.instagram.com/ebrusn/

Yorumlar

Popüler Yayınlar