STEM Eğitimi-2 Su Emilimi Deneyi (Su Absorpsiyonu) Okul Öncesi İçin




Su bilimi etkinlikleri çok kolay kurulur ve küçük çocuklar için bilimle oynamak ve öğrenmek için mükemmeldir.


KURULUM VE MALZEMELER:




Öncelikle her çocuk için önlerine bir tepsi üzerine ikişer adet aynı malzemelerden hazırladım. Ben bu deney için havlu yada kumaş, alüminyum folyo, pamuk, yağlı fırın kağıdı, peçete kullandım. Deneyin daha iyi algılanabilmesi için renklendirilmiş su ve pipet kullandım.


Bir bilim adamı gibi çalışabilmek için deney raporlarını yazmalarını istedim. Daha okuma yazma öğrenmeyen oğluma gördüklerini çizmesini istedim.



 Daha sonra bu malzemeler ile nasıl bir deney yapabileceğimizi hayal etmelerini istedim. Su emiliminden bahsedip hangi malzemelerin suyu daha iyi içine çekeceğini hangi malzemelerin suyu hiç emmiyeceği hakkında tahminlerde bulunup rapor sayfalarına yazmalarını istedim.


     GÖZLEMLER VERME
İşte öğrendiklerimiz! Her bir maddenin renkli su ile test edildiğinde tahminlerinin tutup tutmadığı hakkında konuştuk. Hangileri suyu emdi hangileri emmedi? Kesinlikle farkı anladılar. En çok şaşırdıkları şey ise fırın kağıdı oldu. Çünkü hidrofobik yani suyu sevmeyen yağlı yüzeyin suyu uzaklaştırmasından bahsettim.


Daha sonra malzemeler ile onları yalnız bırakıp özgürce oynamalarına izin verdim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar