22 Ocak 2013 Salı

Evde Montessori eğitimlerimiz başladı



Eh biraz geçte olsa ama genellikle 2,5 yaşından sonra tavsiye edilen Montessori eğitimlerimize bizde başladık. Her ilgili annenin bildiği montessori eğitimlerine http://montessoriegitimi.blogspot.com sitesinden ulaşabilirsiniz.Ben keşfettiğim günden beri ilgiyle okuyup yararlanıyorum.

*Montessori etkinliklerini uygularken 'basitten karmaşığa' ilkesi ve çocuğun dönemsel özellikleri gözardı edilmemelidir.'Kaptan kaba aktarma çalışması'nda elle transferi yeterince yapmamış bir çocuktan kaşıkla transfer etmesi beklenmez.(Siz eline kaşık verseniz de o bir iki denemeden sonra elle transfere yönelecektir)

*Tüm çalışmalar soldan sağa yapılır (yazmaya hazırlık) ama kaptan kaba aktarma çalışmalarında dolu kap sağda bulundurulup,sağdan başlanır. (Çocuk solak değilse)

* Etkinliğe başlamadan önce hiç konuşmadan bir kere yaparak (abartısız yüz mimikleri de kullanarak) göstermek çocuğun konsantre olmasını sağlamaya yöneliktir


*Sunumlar sırasında (solak değilseniz) çocuk sağda oturur.Amaç çocuğun elimizi değil,çalışmanın ayrıntılarını görmesidir.

Evet işte bizde kaptan kaba aktarma çalışması yaptık bugün. Önemli olan çocuğa bunu teklif ederken onu zorlamamak istersen seninle kaptan tane taşıma alıştırması yapalım deyin, hadi gel oyun oynayalım şeklinde yapmamak gerekli çünkü oyun dediğinizde çoçuk onu istediği yöne taşıyabilir. Önce sizin yapmanızı seyretsin sonrada ona verin ve o denesin. Biz en kolay alıştırmadan başladığımız için çok fazla göstermem gerekmedi tabi. Bu yüzden aktarmak için minik mısır tanelerini kullandım.Siz daha küçük çocuklarınız için fasulye, nohut, makarna deneyebilirsiniz.

Gerçekten el kabiliyetlerini son derece arttıran faaliyetler bunlar. Öncelikle 2 kabı koydum ve birer birer mısırları öteki kaba koydum.Tabi Edizde tekrar etti yaptıklarımı ama anne neden birer birer yapıyosun bak böyle 2-3 adet birden neden atmıyorsun hatta bu kabı direkt ötekine niye boşaltmıyorsun demek istercesine tek tek aktarmak dışında bütün metodları denedi. Zorlamamak gerektiği için kendi haline bıraktım. Sonra eline küçük bir kürek verdim birde onunla alıp taşıdı. Arkadan arkadan gelen Emir de oyuna dahil olmak istediği için onada aynı kaptan hazırladım ama içine tehlikeli olmaması için erişteler koydum. Böylelikle 9 aylık oğlumda şimdiden bu alıştırmalara başlamış oldu :) O minik elleri bir görseniz...

Tabi herşeyi ağzına almayı pek seven Emir erişte tanelerinden hoşlanmadı ama abimizin görüş açısına giren erişteler çiğ çiğ yenmekten kaçamadılar.

 Daha sonrada tekrar mısır tanelerine dönen Ediz bu sefer minik arabalarının içine mısırları koyup yürüttü. Sonra yemek pişirdi onlardan.Hatta onlarla uyumaya bile gitti. Bu küçücük  faaliyetin cocuğunuza bir oyuncak vererek zaman geçirmesinden daha çok yararlı ve daha yaratıcı olduğu kesin ve aşikar. Bugün bitene kadar hala ara sıra mısırlarını aradı Ediz. Zaten bu eğitim sisteminde de oyuncaktan çok ev içindeki objelerle çocuklara konsantrasyon öğretiliyor. Eğitim materyallerini almak ise lüks bir çaba olarak söyleniyor. Zaten önemli olan çocuğun önüne konan değişik objelerden kendi oyununu kendi yaratabilmesiymiş. Tıpkı iç içe geçebilen saklama kaplarıyla ters olarak kuleler yapmak gibi. Biz her gün artarak bu eğitimlere devam edeceğiz. Sizlerede tavsiye ederim .


2 yorum:

  1. merhabalar ebru hanım :) bloğunuzu çok beğendim daha öncelerden keşfetmiştim ama bi süre bakmamıştım sonra montessori eğitimini duyup araştırmalarım sırasında tekrar bloğuna yolum düşmüş sonra dedim aaa ben bu çocuğu (edizi) tanıyorum :) benim size bi kaç sorum var benimde iki oğlum var Yusuf Efe (32 aylık) Ali Kaan (6 aylık) .. acaba montessori eğitimi verirken nasıl başladınız ? kolaydan karmaşığa doğru diyor hep ama kafam o kadar karıştı ve o kadar çok şey okudum okadar blog gezdim ki nerden nasıl hangi sırayla ne yaptırmam gerektiğini bilemiyorum :( şimdiyer kadar kaptan kaba aktarma aktivitesini yaptık bi kaç kez büyük oğlum la fındıkla makarnayla az öncede suyla yaptık :) kürdana makarna dizdik bi kaçkez sonra tuvalet kağıdı rulolarını kapıya yapiştirip içlerinden gezete kağıdından yaptığımız minik topları attık ama bütün bu yaptıklarımızda bir iki sefer gösteridğim gibi yapıyor sonra nasıl işine ve keyfine gelirse :) sizce herhangi bi sıralama olmalı mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Vildan hanım bende Montessori eğitimi konusunda uzman bir kişi değil; sizin gibi ilgili bir anneyim sadece. Bence bir anne olarak çocuğunuzun gelişimi içerisinde en güzel siz bunun hangi sırayla yapılması gerektiğini kavrarsınız. Her çocuk farklı algılarda, farklı duygularda ve yetenekte çünkü. Siz zaten çok güzel bir çok etkinlik yapmaya başlamışsınız yani çocuğunuzun doğasına göre siz zaten neyi onların zevkle yapabileceği yetkinliğini kazanmışsınız :) Bu yüzden çok fazla kaidelere bağlı kalmadan dolaylı yolla hem eğlenip hem gelişmelerini sağladığımız bu eğitim sistemi ile fazla zorlayıcı davranmadan onları doğalarına bırakmak. Ben fazla üstelemiyorum şöyle yap diye zaten onlar zamanla sizin anlatmanız gerekmeden de keşfediyorlar herşeyi. Bazen oğlum bile bana yeni oyunlar buluyor ben çok seviniyorum buna, buda benim için yeterli en nihayetinde çocuklar çünkü :)

      Sil