Diy: Before-After Yatak Odası Proje-1 Tuğla Görünümlü Duvar (Faux Brick Wall)


15 sene önce evlenen biri olarak yatak odamın mobilyaları hem çok demode hem de çok iç karartıcı koyulukta idi. Üstelik dolap kapakları sürgülü olmadığı için odanın darlığından dolayı çok fazla sıkıntı çekiyorduk. Dolap üstündeki bavullar hurçların kötü görüntüsünden de nefret ediyordum. Bu yüzden bir mobilyacıyla anlaşıp tavana kadar olan sürgü kapaklı, kendi tasarlayıp çizdiğim bir gardırop yaptırdık.


Evet oda şekillendilçe eski kalan herşey gözünüze batmaya başlıyor. Bende eski krem şampanya rengi olan duvarları boyamaya karar verdim. Tüm odanın duvarlarını aynı gün yapmak benim için çok zor olacağı için yine aralıklarla yaptım. İlk önce bu küçük duvarla başladım boyamaya. Salonda kullandığım koyu gri renk boyanın içine 1'e 1 ölçü beyaz duvar boyası katarak biraz daha rengini açtım.



Yatak  başının olduğu duvar beni en zorlayan şeydi. Çünkü buraya yapmak istediğim her proje yukarıdan geçen doğal gaz borusu yüzünden olmuyordu. Buraya hep taş tuğla yapmak istiyordum. Hem gerçek taş, hem strafor tuğla parçaları bu boru yüzünden olmadı. Duvar kağıdı neden yapamadım? Çünkü yatak ucundan 40 cm sonra gardırop başlıyor. Yatağı itip duvar kağıdı yapıştırıcısının yatağın üstüne dökülmeden yapılması imkansızdı ve yine o borunun duvarla birleşim noktaları hep sorun yaratacaktı. Bende tuğla duvarımı kendi imkanlarımla yapmaya karar verdim.


Öncelikle tuğla görünümü vereceğim yerin dışındaki yerleri boyadım. Daha sonra iç bölgeyi misafir odasında kullandığım daha koyu olan gri renge boyadım.


 Muntazam boyamadım  çünkü üstüne  desen çalışacaktım. Amacım aşağıdaki görüntüyü yakalamak.


Düşündüm taşındım evde bulunan tuğla boyutlarındaki iki adet sünger vardı. Çocuklara yeni aldığım kalem kutunun içlerinden çıkmışlardı. Bunları  beyaz boyaya bandırıp sonrasında duvara yapıştırarak ilerledim. Yani bir nevi patates baskısı yaptım. Burada önemli bir hususa değinmek istiyorum. Zamanla sünger;  boyayı içine çok fazla çektiği için istediğiniz desenleri yaratmakta zorluk çekiyorsunuz. Aralıklarla süngeri tamamen yıkayıp kurutun ya da yeni süngere geçin. Mutlaka eldivenle çalışın çünkü elleriniz batacak bu garanti. Bu yüzden yaparken fotoğraf çekemedim zaten. Bu arada gerçekten sabır gerektiren bir çalışma oldu. Sabrınız yoksa hiç kalkışmayın derim ben.


Üç boyutlu bir görüntü katmak için bazı yerlere koyu siyah gri renk  karışımı yapıp sulandırıp ince fırça ile gölgelendirmeler yaptım.


Ve ben şu anda çok mutluyum:))) Sizce nasıl olmuş?





Bu resimde dolabım ile yatak arasındaki mesafenin ne kadar dar olduğu görünüyordur. Böyle dar alanlar için mutlaka büyük dev aynalar kullanın çünkü odaya boyut katıp daha ferah ve geniş bir görünüm veriyor. Ayrıca bu ayna şu handikapı ekarte etti. Oda şu. İç dekorasyonda yatak odası kapısından içeri girdiğinizde ilk görmeniz gereken şey yatak başıymış yani dolaplar değil. Odamın darlığından dolayı kapıdan girdiğimde gördüğüm dolap , üstündeki büyük ayna ile yatak başını göstermiş oldu.

















Tüm projeleri
Doğum günü dekorasyonu ve çocuk etkinlik ve aktiviteleri için https://www.instagram.com/printmagicparty/ sayfamı takip edebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Benim merak ettiğim aradaki mesafe için herhangi bir bant vs kullanmadıniz mi? Hiç kayma olmamış çok güzel görünüyorlar. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle teşekkür ederim. Hayır herhangi bir bant yapıştırmadım karar pazarı yaptım .

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar