27 Kasım 2017 Pazartesi

STEM Çalışmalarımıza Başladık-Damla Tanesi Tahmini

Herkese merhabalar;

Çocuklar artık iyice büyüdü bu yüzden artık el işi aktivitelerimizi biraz  azaltıp cumartesi günlerimizi STEM çalışmalarımıza ayırmaya başladık. STEM Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin birleşiminden oluşuyor.

“STEM” aslında küçük yaşlarda sahip olduğumuz “yaratıcılığı” kullanarak, destekleyerek, tetikleyerek problem odaklı çalışmaya, çocuklardaki “merak” duygusundan yola çıkarak çözümler bulmaya odaklı bir sistem. Matematiği veya fen’i ders olarak değil edindiği bilgileri hayatında uygulamasına olanak sağlayacak bir proje. Bunun için belki de en önemli adım disiplinler arası işbirliği.

Biz de evde okul öncesi çalışmalarla başladık bugün.

STEM GÜNLÜĞÜ 

1.HAFTA ÇALIŞMASI

KAÇ ADET DAMLA TANESİ DELİĞİ DOLDURACAK


Bu basit bir damla sayma etkinliği. Çok basit ne var ki bunda demeyin çünkü el motor kası becerileri için oldukça elverişli bir etkinlik hem sayı sayıp hem de bir bilim adamı gibi gözlem tahmin neden sonuç ilişkisini geliştirebileceğimiz bir çalışma. 

Gereken malzemeler


Her hangi türden bir damlalık

Lamine olmuş bir kağıt yada benim yaptığım gibi bir şeffaf dosya yada poşete koyacağınız bir karton 
Renklendirilmiş su
Tahta kalemi


Önce çocuklara pipeti tanımaları ve sıktıklarında damla miktarını algılayabilmeleri için serbest deneyim süresi verdim.



Daha sonra dosya üstüne tahta kalemiyle değişik ebatlarda daireler çizdim. Ve bu daireleri damlalık ile kaç damla tanesi ile doldurabilecekleri düşünüp tahminlerini bir kağıt üstüne yazmalarını istedim.



Daha sonra kaç damla tanesinin halkaları doldurduğunun sonuçlarını tahminlerinin altına yazdılar.




Ve tahminleri ile sonuçları arasındaki yanılgıyı gözlemledik.

En son olarak artık daha deneyimli olduklarını bir tahmin haklarının daha olduklarını söyleyip tekrar tahminlerini söylemelerini istedim.

Sonuçlar Ediz 16 damla diyerek tam tutturdu. Emir sonuçtan 2 eksik uzakta bir tahmin yaptı. Böylece el göz koordinasyonu ile tahmin yeteneklerini bir arada düşünerek daha önce deneyimlenmiş bir olayın daha farkında olarak sonuca varmış oldular. Eeee deney basit ama kazanım büyük bence. Üstelik deneyi yaparken Emir'in heyecanını görmek beni daha da şevklendirdi. O zaman STEM'e devam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder